سخنی کوتاه با فرهیختگان و کنشگران نوری/ذائقه مردم را به نفع مردم تغییر دهید

 

یقینا برخی فرهیختگان، کنشگران و چهره های موثر می توانند نقش آفرینی مثبت به نفع عموم مردم داشته باشند و ذائقه عمومی مردم را به شکل درست و ارزشمند تغییر دهند.

در دنیای امروز که اغلب رویدادهای خرد و کلان به سرعت منتشر می شود و اقشار مختلف مردم را آگاه می کند می تواند در بسیاری از عادت ها هم اثر خود را گذاشته و به عنوان ابزاری برای کسب شهرت و نشان دادن موفقیت ها باشد.

لازم نیست جای دوری هم برویم در همین شهرستان ما، گستره ی پهناور نور که در زمینه های گوناگون فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی و علمی به اندازه خود حرف برای گفتن دارد و شهرستان شناخته شده ای است در کل کشور. اما نکته این نوشتار به برخی رخ نمایی های بنری و پوستری در فضای مجازی و حقیقی است، هر موفقیتی در هر زمینه ای حتی کوچک و نه چندان باارزش همین قلقلک را در این فرد موفق و اطرافیانش ایجاد می کند تا شهر را مملو از بنرهای تبریک و شادباد کنند و این قلقلک سینه به سینه می چرخد و در ایام مختلف سال شهر را مزین می کند.

اما واقع بینانه باید به موضوع نگاه کرد، این تعدد بنرها و تبریک باد ها و ارزش گذاری بعضا نادرست چه تاثیری بر روحیه مردم و خصوصا نسل جوان می گذارد آیا این گذاره را به ذهن جوان صادر نمی کند که باید من هم مثل او باشم؟ اینجاست که فرق ارزش درست و نادرست بسیار مهم به نظر می رسد. نقش کنشگران و فرهیختگان و نهادهای فرهنگی و علمی و … در این راستا بسیار مهم است.

نمونه ای از این حرکت ارزشمند و بسیار جای اتکا بنرهای تبریک موفقیت فرزندان نور در کنکور سراسری ۱۴٠۲ و پذیرش آنها در دانشگاه هاست. شاید به نظر برخی خوانندگان این متن کمی اغراق آمیز به نظر برسد این میزان از موفقیت در مقایسه با دیگر مناطق همین استان، اما در مقابل برخی ارزش گذاری های نابجا که عنوان کردنش هم این مقاله را طولانی می کند و هم از حوصله ما خارج است جای شکرش باقی ست.

تجربه شهرهای پیشرفته و همین شهرهای همجوار موفق ما نشان داده هر جا به مراکز علمی و آموزشی اهمیت داده شد و سعی در برافراشته داشتن عَلَم عِلم داشتند توانستند موفق باشند، آسیب هایشان کمتر شود، زندگی جریان یابد و توسعه و پیشرفت را مهمان خود کنند. به امید آن روز نبی اله توکلی کارشناسی ارشد مدیریت

Check Also

پیام تبریک مهندس سعید کاظمی بمناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر

بسم الله الرحمن الرحیم “وَالْفَجْرِ وَلَیَالٍ عَشْرٍ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ” دهه مبارک فجر، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *